قوانین و مقررات الوکارشناس ، تعهد الو کارشناس

لازم و ضروری است قبل از درخواست کارشناسی خودرو بندهای قوانین و مقررات را به دقت و کامل مطالعه کنید زیرا با درخواست کارشناسی خودرو متعهد به پذیرفتن مندرجات در این سند می شوید.

قوانین و مقررات

کارشناسی خودرو ، حرفه ی کاملا تخصصی ، پیچیده و حساسی است که فقط باید توسط افراد واجد شرایط انجام شود زیرا در ایران، خودرو وسیله ای قیمتی و گاها سرمایه ای محصوب می شود پس بابت ایرادات فرسودگی ، فنی و بدنه افت قیمت هایی بعضا سنگین لحاظ می گردد از آنجا که خودرو از قطعات خیلی زیادی تشکیل شده طبیعتا ایراداتی که شامل افت قیمت یا هزینه تعمیرات می شوند نیز زیاد است. خرید و فروش خودرو به یک بررسی ریز بینانه توسط یک کارشناس حرفه ای و کاربلد خودرو نیاز دارد با این حال ممکن است ایراداتی در زمان اختصاص یافته به کارشناسی خودرو از دید کارشناس پنهان بماند بلکه این ایرادات نیازمند شرایطی خاص جهت آشکار شدن هستند به همین دلیل شخص کارشناس و شرکت کارشناسی خودرو الوکارشناس بابت ضمانتی که می کند قوانین و مقرراتی دارد که به صورت ذیل شرح داده شده است و تاکید ویژه می کند که قبل از درخواست کارشناسی خودرو این قوانین و مقررات شرکت را به دقت مطالعه کنید.قوانین و مقررات ، تعهد الوکارشناس

پذیرش قوانین الوکارشناس توسط متقاضی کارشناسی خودرو

متقاضی کارشناسی خودرو از شرکت الوکارشناس به هر روشی که درخواست کارشناسی می کند می‌پذیرد که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل و دقیق مطالعه نموده و پذیرفته است، لذا در آینده هرگونه اعتراض و یا ایرادی در این خصوص بلا اعتبار است. قوانین و مقررات و فعالیت الوکارشناس دائما در حال بروز رسانی و تغییر است پس درخواست متقاضی از خدمات کارشناسی خودرو الوکارشناس به هر روش، پس از هر بار تغییر در این قوانین و مقررات ، به معنی پذیرش این تغییرات است.

هر شخص متقاضی کارشناسی خودرو که از الوکارشناس درخواست کارشناسی می کند اعم از خریدار یا فروشنده یا حتی همراه یکی از طرفین خریدار و فروشنده ، شخصا طرف حساب الوکارشناس است حالا ممکن است برگ کارشناسی خودرو بنام شخص دیگری صادر شود و بابت پرداخت دستمزد کارشناسی خودرو توافقاتی داشته باشند. این موارد به شرکت ربطی ندارد و الوکارشناس متقاضی را طرف حساب خود می داند پس بابت تسویه دستمزد کارشناسی ، شرکت متقاضی را طرف حساب خود می داند.

وظیفه متقاضی کارشناسی خودرو

ایجاد شرایط مطلوب جهت کارشناسی خودرو به عهده متقاضیان محترم الوکارشناس است و کارشناس خودرو وظیفه ای در قبال تمیز کردن یا جابجایی خودرو ندارد، با توجه به این که کارشناسی خودرو در محل شما صورت می گیرد نیاز است شما شرایطی را برای تشخیص دقیق ایرادات قبل از هماهنگ کردن قرار کارشناسی فراهم کنید زیرا مدت زمانی که شرکت و کارشناس خودرو قبل از رسیدن به محل بازدید خودرو ، برای انجام مراحل کارشناسی محاسبه می کنند بین 30 تا 40 دقیقه است و قرارهای دیگر نیز به همین ترتیب پی در پی هماهنگ می شوند ، نباید در این مدت محدود با نظافت و جابجایی خودرو باعث اطلاف زمان اختصاص یافته به کارشناسی و باعث عجله کارشناس شوید، پس متوجه شدیم که ایجاد شرایط مطلوب جهت کارشناسی خودرو به عهده مشتریان محترم الوکارشناس قبل از شروع مراحل کارشناسی است. قوانین و مقررات

قوانین و مقررات الوکارشناس ، تعهد الوکارشناس

شرایط کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو با بدنه کثیف، زیر نور مستقیم آفتاب، بارش باران، برف، سرمای شدید و محدودیت مکانی، احتمال خطا را بیشتر می کند پس نیاز است قبل از هماهنگ کردن قرار کارشناسی، از وضعیت تمیزی بدنه و خالی بودن محیط دور خودرو تا یک متر اطمینان حاصل فرمایید. ضمنا دیر رسیدن خریدار یا فروشنده نیز باعث اتلاف زمان اختصاص یافته به متقاضی می شود. قوانین و مقررات

عدم مداخله در حین انجام کارشناسی خودرو

کارشناس خودرو در هنگام انجام کارشناسی بالای 200 نقطه از خودرو را تست و بررسی می کند و این امر به تمرکز بالایی نیاز دارد، بهتر است هر دو طرف معامله و همراهان در حین انجام کارشناسی از کارشناس خودرو فاصله بگیرند زیرا با طرح سوالات یا مشاوره حین کارشناسی باعث حواس پرتی کارشناس می شوند پس بهتر است مشاوره را به قبل یا بعد از انجام پروسه کارشناسی خودرو موکول کنید. با این حال ممکن است کارشناس خودرو حتی با دقت خیلی زیادی که دارد بصورت نا خواسته، غیر عمدی و کاملا اتفاقی، تحت عوامل مختلف ذکر شده دچار خطا شود، در این صورت بعد از اثبات اشتباه از سوی کارشناس، الوکارشناس تنها 20 درصد از ضرر و زیان را عهده دار می شود. قوانین و مقررات

ممنوعیت و مسئولیت تست رانندگی

توجه داشته باشید که تست رانندگی توسط شخص کارشناس جزء تعهدات الوکارشناس نسیت و ممنوع است.
زیرا در این تست و بررسی ممکن است اتفاقاتی نظیر تصادفات یا جرایمی به دلایل مختلف برای خودرو ایجاد شود و طرفین معامله با شرکت و کارشناس به مشکل بخورند در نهایت نیز کارشناس را مسئول بدانند از طرفی خودرو نیز دچار ضرر و زیان هایی بعضا از نظر مالک غیر قابل جبران شود از این رو شرکت دیگر مثل سابق خدمات تست رانندگی را ارائه نمی دهد و مسئولیت سنگین آن را بر عهده نمی گیرد.

اگر متقاضی درخواست تست رانندگی بدهد و بر این تست تاکید داشته باشد کارشناس جهت مشتری مداری و رفاه حال متقاضی این امر مهم را انجام می دهد اما الوکارشناس و کارشناس هیچ گونه مسئولیتی را در قبال اتفاقات ذیل حتی در صورت مقصر شناخته شدن کارشناس ، به هر دلیل ممکن بر عهده نمی گیرند.

  • جرایم رانندگی
  • تصادفات
  • خط و خش
  • قری
  • مالیدگی
  • شکسته شدن قطعات فنی و بدنه
  • ارجاع به پارکینک
  • و هر دلیل دیگر

تاکید می کنیم که مسئولیت خسارات احتمالی به هر دلیل ممکن تمام و کمال بر عهده متقاضی است پس اگر به هر دلیلی تست رانندگی انجام شود به منزله پذیرش مسئولیت همه پیش آمدها و خسارات توسط متقاضی در تست رانندگی و همچنین موظف به پرداخت کامل دستمزد کارشناسی خودرو است.

قوانین و مقررات الوکارشناس ، تعهد الو کارشناس
موارد فاقد ضمانت الوکارشناس

1_ مواردی که رنگ شدگی محصوب نمی شود

2_ مواردی که شامل افت قیمت خودرو نمی شود

3_ مواردی که بصورت کلی فاقد ضمانت الوکارشناس هستند و مجموعه مسئولیتی در قبال آن ندارد که مهمترین آن ها عبارتند از: قوانین و مقررات

  • تعویض اتاق و تعویض موتور که اصالت آنها فقط در مراکز تعویض پلاک مشخص می شود
  • قطعات تعویض استوک و فابریک
  • آپشن های اصلی فابریک یا استوک ، فول یا نیمه فول آپشن ها و خودرو
  • سینی زیر رادیاتور و عقب تعهد الوکارشناس
  • سپرها
  • رکاب ها
  • جلو پنجره 
  • آینه های بغل
  • چراغ ها
  • شیشه ها
  • هر ایرادی بدلیل محدودیت های کارشناسی سیار خودرو که در زمان کارشناسی قابل رویت نباشد مثل وجود ایراد در زیر شاسی، ارتفاع پایین خودرو ، وجود ایراد در کفی صندوق‌هایی که کف‌پوش آن‌ها پیچ یا پرچ شده است ، وجود مشکل در قسمت‌هایی از خودرو که در دید کارشناس نیست مثل پنهان شدن پیچ های گلگیر خودرو بدلیل وجود کاور یا فلاپ و .. ، پس و شرکت در این باره مسئولیت و ضمانتی جهت پرداخت خسارت بر عهده ندارد.
  • توجه داشته باشید که بدنه خودرو از تاریخ صدور گزارش کارشناسی خودرو به مدت 48 ساعت معتبر و ضمانت پرداخت خسارت ضرر و زیان را دارد و بعد از مدت مشخص شده به هیچ عنوان خسارتی پرداخت نخواهد شد.
  • قسمت های فنی خودرو به دلیل بوجود نیامدن شرایط مطلوب جهت رویت یه سری ایرادات و پنهان ماندن این ایرادات در زمان انجام کارشناسی ، فاقد ضمانت و اعتبار است پس قسمت فنی در برگ گزارش کارشناسی صرفا جهت اطلاع متقاضی از وضعیت خودرو و رفع ایرادات اعمال می شود و فاقد ضمانت پرداخت خسارت است.
  • کارشناسی فنی به منظور تشخیص عیوب است و تعیین هزینه رفع عیوب بر عهده کارشناس نیست بلکه بر عهده تعمیرکار مورد اعتماد شخص متقاضی یا خریدار است.
  • گزارش بدون شماره سریال و مهر فاقد اعتبار است.
  • هرگونه شکایت یا مشکل قانونی خودرو و مالک آن
  • الوکارشناس و کارشناسی در مورد مشکلات حقوقی سند خودرو در خصوص نقل‌ و انتقال مالکیت مسئولیتی نداشته و متقاضی ، کارشناس و الوکارشناس را از هرگونه ادعایی اعم از حقوقی و کیفری مبری دانسته و حق هرگونه شکایت در این خصوص را از خود سلب و ساقط می نماید.
  • کیلومتر واقعی خودرو (میزان مسافت طی شده خودرو) دیگر توسط دیاگ مثل سابق قابل بررسی نیست و می تواند میزان کارکرد واقعی در دیاگ نیز پنهان بماند پس کارشناس تست دیاگ را در این خصوص انجام نمی دهد و بابت تشخیص میزان کارکرد واقعی دیاگ را ملاک نمی گیرد. فقط وضعیت ظاهری خودرو را با کیلومتر پشت آمپر مطابقت می دهد و بصورت حدودی در نظر می گیرد.
  • روش دیگر تشخیص میزان کارکرد واقعی خودرو مراجعه به نمایندگی و استعلام شماره شاسی خودرو مورد نظر از نمایندگی است در این مورد استعلام کارکرد، نیازی نیست همراه با خودرو به نمایندگی مراجعه کنید فقط همراه داشتن شماره شاسی کفایت می کند پس الوکارشناس انجام  این استعلام از نمایندگی را تاکید می کند (کاملا بر عهده متقاضی است ، کارشناس و الوکارشناس وظیفه ای در این خصوص ندارند)
  • قیمت گذاری خودرو چه بصورت تلفنی چه بصورت کتبی بعد از انجام کارشناسی صرفا جهت مشاوره بوده و کارشناس و الوکارشناس مسئولیتی در این خصوص ندارند
  • تست رانندگی در شرایطی انجام می شود که محل تست ترافیک نباشد و در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیت آن تماما بر عهده متقاضی است

درخواست متقاضی برای هربار خدمات کارشناسی خودرو از کارشناس الوکارشناس و شرکت الوکارشناس به منزله مطالعه کامل و پذیرش این قوانین و مقررات است و هرگونه اعتراض و شکایتی را در این موارد از خود سلب و ساقط می کند.

قوانین و مقررات الوکارشناس ، تعهد الو کارشناس
پرداخت ها و تخفیفات

شما می توانید پرداخت هزینه کارشناسی را بلا فاصله بعد از اتمام کارشناسی از طریق کارت به کارت با موبایل ، نقدی و در نهایت با دستگاه پوز انجام دهید. از تقاضای شما جهت پرداخت هزینه کارشناسی بصورت نسیه معذوریم. به هیچ عنوان درخواست نسیه یا تخفیف ندهید ، در صورت اصرار زیاد شما جهت پرداخت نسیه ، تخفیف و در نهایت بد حسابی شرکت با شما قطع همکاری می کند پس هزینه کارشناسی را کامل پرداخت کنید در غیر این صورت کارشناس موظف به پرداخت کسری هزینه کارشناسی است. قوانین و مقررات

Call Now Buttonدرخواست کارشناسی : 02165835769