خودرو رودستر Spider چیست؟ کارشناسی خودرو الوکارشناس
مارس 25, 2019
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

خودروی رودستر چیست

خودروی رودستر چیست به انگلیسی Roadster و با نام اسپایدر Spider نیز شناخته می شود. رودسترها گونه ای از خودرو دو در هستند که ظرفیت دو نفر سرنشین را دارند و سقف و پنجره دور ندارند، تفاوت آن ها با کروک داشتن یک ردیف صندلی است. ( کارشناسی خودرو ) امروزه برخی رودستر ها دارای سقف و پنجره قابل انعطاف هستند که به دو دسته (Hard top) و (Soft top) تقسیم می شوند.

اتصالات آلومینیومی

سقف پارچه ای این رودستر زیبا تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 16 ثانیه باز و بسته می شود و یکی از پیشرفته ترین سقف های جمع شونده در نوع خود به شمار می رود. ساز و کار اتصالات آلومینیومی این سقف جمع شونده به صورت کامل با کمک پرینترهای سه بعدی ساخته شده است. همچنین این سقف پارچه ای چهار فصل در زمان باز بودن در پشت صندلی های عقب خودرو جمع می شود اما حجم صندوق بار نیز تا اندازه قابل توجهی افزایش پیدا کرده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

جعبه سقف و صندلی

یک محفظه بار 100 لیتری بین جعبه سقف و صندلی های بی ام و آی 8 رودستر اضافه شده که به همراه صندوق بار با حجم 130 لیتر، کل ظرفیت بار خودرو را به 230 لیتر رسانده است. این افزایش ظرفیت به لطف حذف صندلی های عقب حاصل شده است. همچنین برای به دست آمدن راحت ترین سواری ممکن از موادی استفاده شده که در برابر صدا عایق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید