موتور هیبریدی موازی چیست؟ کارشناسی خودرو الوکارشناس
مارس 26, 2019
ارسال شده توسط: نادیا افشار

موتور هیبریدی سری چیست

موتور هیبریدی سری چیست در نمونه هیبریدی سری، موتور بنزینی ژنراتور را به حرکت درآورده و ژنراتور نیروی حاصل را به بخش کنترل کننده نیرو انتقال می دهد، در این بخش، نیروی حاصل هم برای شارژ باتری و هم برای قدرت دادن به موتور الکتریکی تقسیم شده که موتور الکتریکی نیروی حاصل را به سیستم انتقال قدرت ارسال می کند. ( کارشناسی خودرو ) بنابراین موتور بنزینی در هیبریدهای سری هرگز به صورت مستقیم به سیستم انتقال قدرت نیرو نمی دهد این نوع سیستم هیبرید معمولا از قدرت خروجی بالایی برخوردار نمی باشد.

خودروهای هیبریدی

موتور الکتریکی در خودروهای هیبریدی هم به عنوان موتور، نیروی محرکه را تأمین می کند و هم به عنوان ژنراتور برق اتلافی را مجدداً در باتری ذخیره می کند.به عنوان مثال، زمانی که به موتور الکتریکی نیاز است این موتور با استفاده از باتری ها شتاب مورد نظر را ایجاد می کند و زمانی که به آن نیازی نیست مثلاً در سراشیبی ها به عنوان ژنراتور عمل می کند و برق اتلافی را به باتری بر می گرداند. ژنراتور بسیار شبیه به موتور الکترکی است با این تفاوت که ژنراتور فقط وظیفه تامین الکتریسیته مورد نیاز موتور را بر عهده دارد نه کار دیگر ژنراتور بیشتر در خودروهای هیبریدی سری به کار می رود.

موتور الکتریکی

در ترمزهای بازیافتی در حقیقت از موتور الکتریکی برای ترمز کردن به‌جای نیروی اصطکاک استفاده می‌شود. برای رسیدن به این امر می‌بایست موتور الکتریکی در نقش ژنراتور عمل کند، انرژی جنبشی خودرو را بازیابی کند و پس از تبدیل انرژی جنبشی به الکتریکی آن‌ها را در باتری ذخیره کند. این انرژی ذخیره شده در باتری در ادامه به خودرو کمک می‌کند تا بتواند انرژی جنبشی تولید نماید.

دیدگاهتان را بنویسید