موتور هیبریدی چیست؟ کارشناسی خودرو الوکارشناس
مارس 26, 2019
ارسال شده توسط: نادیا افشار

موتور هیبریدی چیست

موتور هیبریدی چیست وسایل نقلیه ای که از ادغام دو و یا چند موتور تولید کننده نیرو که بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم به سیستم انتقال قدرت خودرو وابسته هستند را خودرو هیبریدی می گوییم، بیشتر خودرو های هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی الکتریکی هستند اما بعضی از خودرو سازان مانند پژو سیتروئن خودرو های هیبریدی از نوع دیزل الکتریکی نیز تولید کرده اند و بصورت کلی سیستم هیبریدی به 3 دسته. ( کارشناسی خودرو ) طراحی موازی، طراحی سری و ترکیبی از هر دو تقسیم می شود.

خودروهای هیبریدی

این سبک از خودروهای هیبریدی، محدودترین اما جذاب ترین گروه هستند. خودروسازان خودروهای سوپر اسپرت به تازگی از این تکنولوژی خودروهای هیبریدی استفاده کرده اند.جالب است بدانید فِراری یک خودروی فوق العاده جذاب و سریع در این گروه دارد. این سیستم تماما بر پایه ی انرژی فسیلی کار می کند و موتور الکتریکی و باتری های بسیار کوچک آن در جهت شتاب دهی و افزایش قدرت موتور نیرومند احتراقی آنها است. در این سری، خودرو نمی تواند تنها با استفاده از موتور الکتریکی حرکت کند.

موتور برقی

مجموع گشتاور تولیدی موتور برقی و بنزینی تویوتا پریوس در ترکیب با یکدیگر 141 نیوتن متر گشتاور است. تویوتا پریوس استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس کرده است. این خودرو در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به حدود 5 لیتر بنزین نیاز دارد. یک گیربکس CVT یا دنده متغیر وظیفه انتقال قدرت تویوتا پریوس به چرخ های ماشین را داراست.تویوتا پریوس در بازار ایران در تیپ های 2 ، 3 و تیپ C موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید