خودرو کروک چیست؟ Convertible یا Cabriolet کارشناسی خودرو الوکارشناس
مارس 25, 2019
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

خودروی کروک چیست

خودروی کروک چیست به زبان انگلیسی Cabriolet و با نام کانورتیبل Convertible نیز شناخته می شود اما در ایران به کروکی معروف هستند. این خودرو در واقع کوپه ای است که سقف جمع شونده دارد. ( کارشناسی خودرو ) و یک پوشش پارچه ای یا برزنتی و یا فلزی می تواند جای سقف را بگیرد، لازم به ذکر است که مشابه کوپه ظرفیت 4 سرنشین را دارد اما ردیف عقب از فضای جادار و راحتی برخوردار نیست.

گوناگون خودرو

خودروهای زیادی از کلاس‌های گوناگون خودرو می‌توان یافت که در این دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، گونه دو در این خودرو را می‌توان خودرویی با امکان تغییر قابلیت از یک رودستر به خودرو کوپه و بالعکس دانست. سقف این خودروها به‌طور کلی از دوجنس پارچه و فلز ساخته می‌شوند. جنس پارچه بیشتر برای مناطقی بکار می‌رود که در مدارات دور از خط استوا قرار دارند، به این خاطر که این سقف در عین سبک‌تر و کم حجم تر بودن، مقاومت کمتری در مقابل تابش نور خورشید دارد.

خودروهایی که سقف

داشتن خودروهایی که سقف آن‌ها قابلیت باز و بسته شدن دارند، شاید در وهله‌ اول جذاب و جالب به نظر برسد ولی باید قبل از خرید این تیپ خودروها، اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشیم. به خودروهایی با سقف تاشونده کروک، کانورتیبل، کابریولت یا رودستر می‌گویند. عموما سقف این تیپ خودروها از پارچه‌هایی با جنس مقاوم یا فلزی ساخته می‌شود که به سادگی باز و بسته می‌شوند. به طور معمول خودروهایی با سقف فلزی تاشونده وزن بیشتری از خودروهای کانورتیبل با سقف پارچه‌ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید