سیستم استارت استاپ چیست ؟ - الو کارشناس
مارس 27, 2020
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

سیستم استارت استاپ چست

سیستم استارت استاپ چست یا سیستم Start-Stop به معنی روشن-خاموش است. هدف شرکت‌های خودرو سازی از طراحی سیستم استاپ-استارت خودکار، کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین آلودگی هوای کمتر است.این سیستم به گونه ای طراحی شده که در توقف های کوتاه مدت مثلا پشت چراغ قرمز یا ترافیک سنگین خودرو را خاموش می کند.

عملکرد

این عمل طوری صورت می گیرد که وقتی خودرو متوقف می‌شود، کامپیوتر خودرو سوخت‌رسانی و جرقه زدن شمع‌ها را متوقف می‌کند و وقتی راننده پایش را از روی ترمز برمی‌دارد یا کلاچ می‌گیرد، موتور دوباره روشن شده و آماده حرکت می‌شود. اما نگران استارت زدن های پی در پی نباشید! چرا که این سیستم منطبق با فناوری‌های جدید مهندسی شده است، مهندسان دست به طراحی یاتاقان‌های خود روان‌کننده‌ای زده‌اند که در مقایسه با یاتاقان‌های معمولی عملکرد بهتری دارند. ( کارشناسی خودرو در محل ) هرچند که با پیشرفت علم در صنعت امروزه روغن ها به گونه ای هستند که لایه ای محافظ به دور قطعات به جای می گذارند تا از بوجود آمدن اصطکاک جلوگیری کنند

نکته

همچنین با تقویت باطری و استارت مانع صدمه رسیدن به خودرو می شوند. در نظر داشته باشید که استارت زدن در مواقعی که موتور سرد است بیشترین آسیب را می زند اما وقتی سیستم استارت-استاپ فعال می شود موتور به دمای مطلوب رسیده است.پیشرانه‌ی خودرو نیز بستگی به نوع آن، ممکن است با توجه به نیاز سیستم کنترل دما برای گرما یا خنک کاری بیشتر، مجدداً استارت بخورد؛ این سیستم همچنین درصورتی‌که دمای محیط بالا یا پایین‌تر از درجه حرارت مدنظر باشد، خودرو را غیرفعال می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید