سیستم ایموبلایزر چیست؟ - الوکارشناس
ژانویه 14, 2020
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

سیستم ایموبلایزر چیست

سیستم ایموبلایزر چیست به لغت انگلیسی Immobilizer است که نوعی سیستم ضد سرقت است که دارای یک قفل مرکزی بر روی ECU است و تا وقتی که قفل موجود باز نشود امکان روشن شدن و حرکت خودرو ممکن نیست که به طور قطع یکی از کارآمدترین و جالب ترین سیستم‌های ضد سرقت است که بر روی اکثر خودروهای مدرن وجود دارد. ( کارشناسی خودرو ) عملکرد این سیستم به طور خلاصه اینگونه است که تا قفط موجود بر روی ECU خودرو باز نشود، خودرو استارت نخورده و اصلا حرکت نمی‌کند.

اجزای سیستم

کلید خودروهای دارای ایموبلایزر شامل دو قسمت هستند. یکی بُرد الکترونیکی مربوط به ریموت که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که در واقع نوعی چیپ محسوب می‌شود. آنتن فرستنده در زیر فرمان بر روی سوییچ نصب می‌شود که که با ایجاد یک میدان مغناطیسی که ریموت خودرو می‌فرستند می‌تواند تشخیص دهد که آیا ریموت برای همان خودرو است یا خیر، از این طریق این چیپ حافظه اطلاعاتی را به کامپیوتر مرکزی خودرو می‌فرستند و در کمتر از یک ثانیه قفل مرکزی را باز می‌کند و موجب می‌شود تا خودرو روشن شود.
این سیستم با سه قسمت استارت ، سیستم جرقه و سوخت رسانی در ارتباط است و در صورتی که کسی اقدام به سرقت خودرو بکند، در صورت عدم انجام شدن مراحل بالا، خودرو به هیچ عنوان استارت نمی‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید