سیستم تعلیق بادی ایرماتیک چیست؟ - الوکارشناس
اکتبر 19, 2019
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

سیستم تعلیق بادی چیست

سیستم تعلیق بادی ایرماتیک یا به زبان انگلیسی سیستم Air Matic مختص مرسدس بنز است و برای تعویض یا تنظیم سیستم تعلیق به صورت Sport و یا Comfort از طریق کمک فنر بادی است. نحوه عملکرد این سیستم به گونه ای است که برای هر نوع وضعیت رانندگی اسپرت و کامفورت با تنظیم فشار باد داخل بالون کمک فنر، نسبت به سفت و نرم بودن سیستم تعلیق با توجه به وضعیت رانندگی. ( کارشناسی خودرو ) به هندلینگ و پایداری خودرو کمک زیادی می کند که در زیر به مزایای این سیستم اشاره میکنیم.

اول از همه

سیستم کمک فنر، چند عملکرد اصلی دارد. اول از همه، کمک فنر به کنترل، قابلیت مانور و ایمنی خودرو کمک می کند. هنگامی که در جاده از مانعی رد می شوید، چه این مانع کوچک باشید و چه به قدری بزرگ باشد که عبور از آن سخت باشد، سیستم کمک فنر ضربه حاصل شده را جذب می کند و کمک می کند که تماس تایرها با سطح جاده حفظ شود.

سیستم کمک فنر

هم چنین سیستم کمک فنر کمک می کند که بدنه خودرو سر پیچ ها کمتر سر بخورد، زیرا در این حالت به دلیل نیروی گریز از مرکزی که به بخش بیرونی خودرو وارد می شود، یک سمت خودرو پایین تر از سطح دیگر می باشد.در آخر به دلیل عملکرد ضربه گیری که در سیستم کمک فنر وجود دارد، راننده و سایر سرنشینان با آسایش کامل می توانند درون خودرو بنشینند و به حرکت ادامه دهند. با جذب نیروی ناشی از اصابت خودرو با موانع یا گذر از چاله ها و برآمدگی ها، کسانی که داخل خودرو حضور دارند ضربه کمی احساس می کنند و شاید حتی اصلا ضربه ای احساس نکنند که باعث آسایش در رانندگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید