سیستم تهویه مطبوع چیست؟ - الوکارشناس
ژانویه 21, 2020
ارسال شده توسط: محمد رسول سلیمی

سیستم تهویه مطبوع چیست

سیستم تهویه مطبوع چیست خودرو همان طور که از نامش پیداست برای مطلوب کردن شرایط داخل کابین خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرید. به صورت کلی می‌توان گفت این سیستم علاوه بر کاهش دمای کابین با جذب رطوبت شرایط مساعدتری را برای راننده و سرنشینان فراهم خواهد کرد. ( کارشناسی خودرو ) این سیستم باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند همچنین راحت و بهداشتی باشد.تهویه مطبوع باید بتواند عوامل مختلف هوا را تنظیم و تثبیت نماید که مهم آنها عبارتند از:

سیستم تهویه مطبوع

درجه ی حرارت (Temperature)، رطوبت هوا (Air Moisture)، سرعت وزش هوا (Air Velocity)، صاف کردن و پالایش هوا از گرد و خاک (Air Filtering)، پاکی هوا با از بین بردن باکتریها (Air Sterilization)و همچنین از بین بردن بو و گازهای سمی. در این مورد درجه ی حرارت موثر عامل اصلی و بقیه جز شرایط فرعی محسوب می شوند.

سیستم تهویه

تهویه مطبوع را نام های هوارسانی دلپزیر و یا هوایش دلپذیر نیز شنیده ایم. تهویه مطبوع شاخه ای از علم مهندسی مکانیک است و نقش آن ایجاد شرایطی است که انسان در محیط فعالیت و زندگی بتواند احساس راحتی نماید و بتواند در این فضا به راحتی به فعالیت های روز مره و یا فعالیت های صنعتی بپردازد و یا محصولی را فرآوری و یا نگهداری نماید به طوری که این فعالیت ها بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید