کارشناس خودرو
دسامبر 28, 2015
ارسال شده توسط: نادیا افشار

نحوه کارکرد دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال دستگاهی است که بر اساس حرکت رفت و برگشت امواج الکترومغناطیسی کار می کند و با دقتی در حد یک هزارم میلیمتر، ابزاری کارامد در دست کارشناس خودرو می باشد این دستگاه در اندازه ها و انواع مختلفی یافت می شود. ضخامت سنج رنگ و دستگاه تست رنگ

ضخامت سنج دیجیتال

از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه کنیم، رنگ بدنه خودرو می باشد. این مورد به خصوص در هنگام خرید خودرو های کارکرده و دست دوم، بیشتر نمود پیدا می کند برای این منظور نیز مکان هایی وجود دارد که افراد با مراجعه به آنجا، خودرو خود را در اختیار متخصصین این رشته قرار داده تا تشخیص دهند که آیا رنگ بدنه خودرو فابریک بوده و یا رنگ خودرو در اثر تصادفات، ترمیم شده است.
امروزه با افزایش روز افزون تعداد خودرو ها و همچنین خرید و فروش آن ها، موضوع تشخیص رنگ خودرو بسیار با اهمیت شده و مشاغل گوناگونی، مثل کارشناسی رنگ خودرو به وجود آمده است در این مطلب قصد داریم در رابطه با کارشناسی رنگ خودرو مباحثی را مطرح کنیم و همچنین دستگاهی را با عنوان دستگاه تشخیص رنگ خودرو معرفی و بررسی نماییم.

یکی از ابزار های مهم کارشناسی خودرو دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یا همان دستگاه ضخامت سنج رنگ دیجیتال است در متون ذیل توضیحاتی را در مورد نحوه کارکرد این دستگاه برای شما گرد آوری کرده ایم پس با ما همراه شوید.

کاربرد دستگاه تشخیص رنگ

هنگامی که قسمتی از بدنه یک خودرو نیاز به رنگ شدن دارد، بسته به نوع خوردگی و شدت ضربه وارده، فرآیند صافکاری و نقاشی که بر روی قطعه اعمال می گردد باعث تغییراتی اساسی روی قطعه نسبت به قبل می شود و در واقع لایه های رنگ موجود روی بدنه خودرو به هم ریخته و از حالت استاندارد خود خارج می شوند، تشخیص این امر برای کارشناس خودرو به کمک این دستگاه راحت تر می شود البته استفاده از دستگاه دیجیتال رنگ، آموزش و تجربه می خواهد.

 

دلیل استفاده از دستگاه ضخامت سنج رنگ

یک کارشناس خودرو حرفه ای به صورت چشمی و تجربی قادر به تشخیص ایرادات بدنه خودرو می باشد اما استفاده از دستگاه، مهری بر صحت بازدید انجام شده می باشد و باعث آزرده خاطر شدن برخی از دلالان و فروشندگانی می شود که سعی در پنهان کردن ایرادات و نقاط ضعف بدنه خودرو را دارند. تستر رنگ دیجیتال نحوه کارکرد دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال الوکارشناس  کارشناسی خودرو

دستگاه ضخامت سنج رنگ چیست

دستگاه تشخیص رنگ خودرو از جمله دستگاه هایی است که امروزه هر کارشناس خودرو باید یکی از آن ها را داشته باشد و از این ابزار کمکی برای تشخیص دقیق رنگ خودرو های مختلف استفاده نماید. در گذشته عمل تشخیص رنگ، بیشتر با استفاده از چشم کارشناس انجام می شد و میزان دقت یک فرایند کارشناسی خودرو، به دقت دید خود کارشناس و میزان تجریه وی در این زمینه بستگی داشت اما امروزه با استفاده از دستگاه ضخامت سنج تا حد بسیار زیادی می توان به این عمل، دقت بخشید و از اشتباهات رایج گذشته جلوگیری نمود.
وظیفه اصلی این دستگاه، تخمین دقیق ضخامت رنگ می باشد، این دستگاه ها می توانند با دقتی برابر با ۱ هزارم میلی متر، میزان ضخامت رنگ را تشخیص داده و همچنین بسته به نوع دستگاه، نوع فلز بکار رفته و نوع رنگ بکار رفته روی خودرو را نیز شناسایی نماید.

 

انواع دستگاه ضخامت سنج رنگ

دستگاه های تشخیص رنگ خودرو در انواع بسیار متنوعی تولید شده اند که هر کدام از کیفیت و کارایی خاص خود برخوردار می باشند، از آنجا که با ترمیم رنگ خودرو باید مقداری بتونه و لعاب و یا مقدار زیادی رنگ به محل صدمه دیده اضافه گردد، با استفاده از این دستگاه ها می توان ضخامت نواحی مشکوک را بدست آورد و آن را با حالت اصلی مقایسه نمود. در این صورت می توان به سادگی دریافت که آیا خودرو یی که خریداری کرده ایم رنگ شدگی دارد یا خیر.

نحوه کارکرد دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

دستگاه تشخیص رنگ کارشناسی خودرو الوکارشناس

 

امکانات دستگاه تشخیص رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد دستگاه های تشخیص رنگ خودرو از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما در حالت کلی یک دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو، حاوی مشخصات و امکانات ذیل می باشد:

  1. تعیین ضخامت رنگ خودرو در مقیاس میکرون
  2. تشخیص ضخامت رنگ خودرو روی فلزات و آلیاژ های مختلف از جمله آهن، مس و آلومینیوم
  3. حافظه ذخیره سازی تشخیص جنس بدنه خودرو
  4. تشخیص شدت تصادفات
  5. تشخیص نوع رنگ بکار رفته در خودرو و سایر امکانات …

با استفاده از این دستگاه می توان تا حد زیادی دقت خود را در زمینه کارشناسی خودرو بالا برد و پیشنهاد می شود اگر با خودرو زیاد سر و کار دارید حتما اقدام به تهیه یکی از انواع آن ها کنید.

*الوکارشناس با استفاده صحیح از دستگاه های فوق العاده دقیق دیجیتالی شما را کاملا آسوده خاطر می کند*

دیدگاهتان را بنویسید