نقد و بررسی الفارومئو جولیتا در کارشناسی خودرو الوکارشناس
دسامبر 1, 2015
ارسال شده توسط: نادیا افشار

بررسی آلفارومئو جولیتا

به بررسی آلفارومئو جولیتا می پردازیم: آلفارومئو عنوان یک خودرو ساز ایتالیایی است که در سال 1910 فعالیت خودرو سازی را آغاز کرد و در سال 1986 شرکت فیات این خودرو ساز را از دولت ایتالیا خریداری کرد و آلفارومئو را به شهر میلان انتقال داد. کارشناسی الفارومئو جولیتا نقد الفارومئو جولیتا

لوگوی آلفارومئو از دو قسمت تشکیل شده است: سمت چپ در بردارنده یک صلیب به همراه زمینه سفید (این نماد پرچم میلان یعنی زادگاه این خودرو ساز است) سمت راست آن یک اژدهاست که در حال بلعیدن یک انسان است.

 

اولین نسل آلفارومئو جولیتا

اولین نسل از آلفارومئو جولیتا در سال 1954 در نمایشگاه خودرو تورین کشور ایتالیا معرفی شد، جولیتای کنونی سومین نسل از جولیتاست که به مناسبت صد سالگی تاسیس کمپانی آلفارومئو در سال 2010 در نمایشگاه خودرو ژنو شهر پاریس رونمایی شد و در کلاس کامپکت قرار گرفت.

این هاچ بک اسپرت در سال 2012 توسط شرکت آلفاموتور وارد بازار ایران شد، جولیتا بدلیل ظاهری جذاب و قوای محرکه قدرتمند اروپایی مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفت و به موفقیتی بزرگ دست یافت، این خودرو یکی از با کیفیت ترین هاچ بک های وارد شده به کشور است. کارشناسی آلفارومئو جولیتا

اگر شما مالک یک آلفارومئو جولیتا هستید باید بدانید که تنها صاحب یک خودرو هاچ بک معمولی نیستید بلکه دارای جذابترین خودرو هاچ بک بازار کنونی ایران هستید.
ارزش این خودرو زمانی مشخص می شود که جولیتا درکنار رقبایی نامدار همچون بنز کلاس A ، فولکس گلف، آئودی A3، بی ام و سری 1، سئات لئون، لکسوس CT200 یا ولو V40 قرار می گیرد، با توجه به رنج قیمتی جولیتا در مقایسه با رقبا، این خودرو از طراحی جذاب که همانند یک اثر هنریست بهره می برد.

قدرت موتور فوق العاده نسبت به وزن کم، کیفیت ساخت خوب و هندلینگ خوب و به لطف سیستم انحصاری DNA که در نوع خودش بی نظیر و مثال زدنی است این خودرو را از دیگر رقبا متمایز می کند. بررسی آلفارومئو جولیتا

 

سیستم انحصاری آلفارومئو

سیستم انحصاری آلفارومئو موسوم به DNA در حقیقت از حروف اول حالت های رانندگی: دینامیک، طبیعی، تمام شرایط آب و هوایی گرفته شده است، بدین صورت است که با انتخاب هریک از این حالت های رانندگی تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، فرمان، ترمز و تعلیق ایجاد می شود تا بهترین عملکرد در اختیار راننده قرار گیرد جولیتا موتور و دیفرانسیل جلو است که با دو گیربکس اتوماتیک  دو کلاچه و دستی عرضه می شود اما تنها نسخه اتوماتیک وارد کشور شده است.  بررسی آلفارومئو جولیتا

 

بررسی آلفارومئو جولیتا در کارشناسی خودرو الوکارشناس

نظریه کارشناسی خودرو

آلفارومئو جولیتا ظاهری بسیار جذاب و مدرن، هندلینگ خوب، کیفیت سواری عالی و از نظر عملکرد فنی در سطح بالایی قرار دارد و کاملا مورد پسند خریداران جوان است. کمپانی ایتالیایی آلفارومئو به عنوان یک خودرو ساز اسپرت شناخته می شود و در مقابل جولیتا نیز به قواعد خود پایبند مانده است. بررسی آلفارومئو جولیتا
آلفارومئو در کنار تمام جذابیت ها، چند ایراد مهم دارد اول اینکه در ایران بدلیل قانون نصب پلاک در جلو و عقب خودرو، جلوی جولیتا جای نصب پلاک ندارد، بصورت اجبار باید یا سمت راست یا چپ خودرو نصب شود که رخ زیبای جولیتا با این عمل از بین می رود و مورد پسند عموم مردم نیست اما نمای عقب چشم نواز است.
ایراد دیگر کمبود قطعات، کمیاب بودن خدمات پس از فروش و هزینه نگهداری بسیار بالاست حتی تعویض قطعات مصرفی آن هزینه گزافی برای شما در پی خواهد داشت.

 

ویژگی های مثبت جولیتا از دید کارشناس خودرو
  1. شتاب فوق العاده
  2. ترمزهای بسیار عالی و قابل اطمینان در سرعت های بالا
  3. کیفیت بالای مواد به کار رفته در خودرو
  4. امکانات قابل قبول
  5. طراحی منحصر به فرد
  6. آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت بهینه در کنار حجم باک 60 لیتری که از توقف های پی در پی برای سوخت گیری جلوگیری می کند
  7. آلفارومئو با استفاده از آلیاژ فولاد، آلومینیم و منیزیم در بدنه‌ جولیتا تا حد امکان وزن آن را کم و استحکام آن را بهبود بخشیده است.

 

ویژگی های منفی از نظر کارشناس خودرو
  • قیمت گران خودرو
  • هزینه سرویس های دوره ای بسیار بالا
  • خرابی کامپیوتر داخل خودرو در مدل سال 2012
  • کمبود قطعات یدکی در بازار ایران. کارشناسی آلفارومئو جولیتا

 

ایمنی جولیتا

با داشتن ۶ کیسه‌ هوا شامل کیسه‌ های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای تا حد زیادی سلامت سرنشینان را تضمین می‌کند، پشت‌ سری‌ های فعال در هنگام تصادف و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای مجهز به سیستم پیش کشنده‌ دو مرحله‌ای از دیگر آپشن‌های ایمنی جولیتا هستند.

این خودرو در تست تصادف موسسه استاندارد ایمنی خودرو Euro Ncap موفق به کسب امتیازات زیر شده است:

  • محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: ۹۷ درصد
  • محافظت از سرنشینان خردسال: ۸۵ درصد
  • محافظت از عابران پیاده: ۶۳ درصد
  • سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده: ۸۶ درصد

در مجموع، جولیتا موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از این موسسه شده است.

 

بررسی آلفارومئو جولیتا در کارشناسی خودرو الوکارشناس

تجربه‌ی رانندگی با جولیتا

علی‌ رغم این که این خودرو در بدنه‌ خود به عایق‌های صدا مجهز است، صدای لاستیک‌ها کمی در کابین شنیده می‌شود علاوه بر این، صدای باد هم ممکن است در سرعت‌های بالا برای افراد حساس و سخت‌گیر دردسرساز باشد.
البته آلفارومئو برای این خودرو طیف وسیعی از تجهیزات و امکانات را در نظر گرفته است که می‌تواند سواری با این خودرو را بسیار لذت‌ بخش کند، مالکان این خودرو بر این باورند که منحصربه فرد بودن خودرو علاوه بر ظاهر آن در مورد سواری با آن نیز صدق می‌کند. کارشناسی آلفارومئو جولیتا
در هنگام شروع حرکت با جولیتا، نرمی و راحتی فرمان این خودرو شما را شگفت‌ زده می‌کند و دل‌نشین بودن صدای پیشرانه شما را ترغیب به فشردن پدال گاز خواهد کرد.

 

پیشرانه‌

پیشرانه‌ 1.4 لیتری این خودرو که قادر است قدرتی 170 اسب بخاری ایجاد کند و شتاب صفر تا صد آن در 7.7 ثانیه اتفاق می‌افتد، نا امیدتان نخواهد کرد.
جعبه‌دنده‌ی خودکار دو کلاچه نیز موجب می‌شود تعویض دنده‌ها در بهترین حالت ممکن و به نرمی صورت بگیرد، سیستم‌های کمکی راننده که در این خودرو وجود دارد این قابلیت را به جولیتا می‌دهد که با سرعت دلخواه وارد پیچ‌ها شود و آن‌ها را با پایداری کامل پشت سر بگذارد.
با فعال کردن سیستم DNA کمک ها و فرمان سفت می شود، تعویض دنده ها دیرتر انجام می شود تا شتاب بالایی به خودرو بدهد که در این صورت حس اسپرت بودن را کاملا انتقال می دهد و رانندگی لذت بخشی را تجربه می کنید.

 

 

کارشناسی خودرو چیست؟

پرفروشترین خودرو وارداتی در بازار ایران

نقد و بررسی آریو S300

دیدگاهتان را بنویسید